UberCam 2.0 – Preview

Kelly ‚Kat‘ Myers präsentiert ein erstes Vorschau-Video über die Verwendung des VR-Headsets Oculus Rift DK1.1 mit den LW-eigenen Virtual-Studio-Tools und dem UberCam-2.0-Update, das schon bald über liberty3d.com erhältlich sein soll. Derzeit funktioniere die neueste Version des LW-Plugins mit Oculus Rift auf PC und Mac, mit Oculus Rift 1.1 und 2.0 Developer-Kit-Units auf LW ab Version 11.6.3. Die Tracking-Unterstützung für die Kopfdrehung mit der VR-Brille sei dabei nur ein Teil der Arbeit, es sollen auch eigene Bild-Filter für die steroskopische Side-by-Side-Format-Kamera von Liberty 3D implementiert worden sein, mit denen Standbild- oder Animations-Berechnungen aus Lightwave in der Oculus-Rift-Display korrekt verzerrt anzeigen. ..

Darüber hinaus seien die Floating-Viewer-Windows fast fertig, welche Stereo-3D-Displays (3D-Fernseher) in einer Vielzahl von Formaten und natürlich auch Oculus Rift unterstützen und LightWavern ermöglichen sollen, eigene 3D-Szenen im Layout mit korrekten Linsenverzerrungen für jedes Auge darzustellen. Das UberCam-Update soll also Lightwavern ein komplettes VR-Production-Kit direkt innerhalb von LW zur Verfügung stellen, ohne dass man seine Szenen extra in eine Game-Engine – wie etwa Unity3D oder Unreal – exportieren müsse. Das Tool böte praktisch alles, was man zum Erstellen und Betrachten von VR-Sets und sphärischem 360-Grad-Kino benötigt, beispielsweise für die Vorschau von Spiele-Levels, Architektur-Visualisierungen oder ähnlichem.

*Quellen : oculus.com / youtube.com / liberty3d.com

15 Gedanken zu “UberCam 2.0 – Preview

  1. Kelly Myers
    6. August um 06:42

    Here is something fun! Special thanks to Chris Bronson for let us use the scene in our tests featured below. Round.me is a very cool website. It’s like Google Street View but can be used with just about any kind of 360 spherical image. Perfect for doing ArchVis with UberCam 2.0.1’s Immersive Camera!

    https://round.me/tour/10856/view

    Breakfast
    Just a render of my breakfast area, made with UberCam from Liberty3d.com

  2. Kelly Myers : „Fun times with the Immersive Camera in UberCam2.0 from Libertry3d.com and a set up from Douglas Shrock (Shrox Space artist) If you get into doing this type of work (and you really should as it’s going to explode here in the next few months) we highly recommend you use Littlstar.com
    for presenting your work. Better compression it seems than youtube and they are super friendly folks.
    http://littlstar.com/videos/5232b205

    Do you need UberCam 2.x? Well now is the time.
    We have a sale on until sept 7th, get 25% off with the coupon code: Back2School2015

  3. Bluespec Digital Media – Lightwave 2015 – Ubercam Immersive 360 – Test 02 – Pillarfield Clouds :

    https://www.youtube.com/watch?v=OCcIcyYE7XA

    My second test of producing an immersive 360 3D scene within Lightwave2015, using Liberty3D’s Ubercam plugins. This is a single view still from one position and rendered using the Immersive Cam. This time I animated the clouds in the sky.

    The scene consists of a simple floor plane with a heavily instanced Pillar to populate the area. 2 layers of Skytracer clouds. A bit of fog and post tweaks in After Effects. Render speed average of 10 minutes a frame.

    Big thanks again to Kat for starting me down this rabbit hole! 😀

  4. Kelly Myers hat eine Datei hochgeladen.

    Ok here is the new UberCam 2.4 manual. I will be sending a mailer out to UberCam users shortly with a download link to grab UberCam 2.4 which is less than an hour old from a final tweak we needed to make. But this is the big one when it comes to the Immersive Stereoscopic Camera. It’s now essentially the absolute state of the art and ONLY available to LightWave artists who have UberCam 2.4.
    No other camera or render engine can do what it does on the planet with the control that we provide.
    Skip to page 20 in the manual for details.

    https://lookaside.fbsbx.com/file/L3DUberCamUsersGuide_2.4.pdf?token=AWwNiu3cMo-MRPZR-Vbd5TozTT_2XYk-1YCEI8iwdBwiagemJYwfV-EVvmZIS5Brnj9XNpHfCdpn5eYTUYSymITqe9CjdHDFEMAoxio4jL2oVWjbkun1j3mHI7R0F-Adxwh4B45kfg-KDnCHtjpf_g96

    Oh yeah… and we are not stopping there.

Schreibe einen Kommentar